Sunglasses dalam mall. Apahal?

Ada dua perkara yang menjengkelkan bagi diri saya sewaktu jalan-jalan pergi shopping.
1) Ternampak orang pakai T-shirt kecik and tight sebagai seluar.
2) Pakai sunglasses kat dalam mall.

Seriously,, perlukah anda? -,-'?

Untuk pengetahuan rakan-rakan, Ika ni jenis yang sangat,, curious orang nya. Kadang-kala memang agak menjengkel kan disitu, tapi, hey,, itu saya. yea, so, memang saya jenis curious orang nya. Jadi bila benda ni terjadi, saya akan come out dengan berjuta-juta (ok, tipu disitu) berpuluh-puluh soalan (puluh,, hmm,, mungkin belas) berbelas-belas soalan tentang keadaan orang tu. "Apasal dia pakai sunglasses tu?", "Mata dia sensitif ke?", "Dia malu ke?", "Asal dia malu?", "Ntah-ntah baru beli kot cermin mata tu..", "Asal girlfriend dia tak tegur? hodoh kot!", "Sunglasses tu agak cool, kat mana dia beli?", "Dia sakit ke wei?",,, so yea, memang banyak gila question akan pop kat dalam ini otak yang begitu curious ini, so, memang, tak cool!~


My mum, pakai sunglasses dekat wayang. But itu cuma bila dia terlupa bawa cermin mata dia. But after the wayang is over, dia akan tanggal kan cermin mata dia tu. Ok, yang itu cool, But I'm talking about mereka-mereka yang pakai, and I mean pakai sunglasses dekat mall. And yea, suprizingly, mereka bukan Kanye West. You know Kanye West? Dia SELALU TRAVEL DENGAN DIA PUNYA SUNGLASSES. termasuk jugak P Diddy. Oh I change my mind, P Diddy yang selalu gila travel dengan sunglasses dia. (dont believe me? try google up P Diddy's name and tell me berapa banyak gambar dia yang dia tak pakai cermin mata. still countable kan?) Apa nama baru dia? ntah! Yang I tau I kenal dia sebagai P Diddy. Ok, maybe mereka yang dok pakai sunglasses dekat mall ni ber'sifu'kan both Kanye West and P Diddy. TAHNIAH!

pening.

Body, hmm,, hot. Rambut,, awesome. Style,, cool. Sunglasses,, dalam mall,, APAHAL? .. Serious, sangat turn-off doe. Tolong lah. Stop fooling youself. Mall ni tidak terang mana pun, so what's up with the sunglasses doe?..

Realiti nya, Ika memang tidak berapa suka kalau Ika jumpa orang depan-depan, and dia pakai sunglasses waktu bercakap dengan Ika. Kalau tak percaya, boleh try. Borak with me, face to face sambil pakai cermin mata hitam. Nanti you'll see me, tercari-cari nak tengok kat mana. SERIOUS~ pasal saya memang dah di ajar dari kecil, kalau orang sedang bercakap, pay attention and tengok mata orang yang sedang berkomunicasi dengan kita tu. Jadi, kalau awak pakai sunglasses, SAYA NAK PANDANG KAT MANE?! Pasal bagi saya, bila kita comunicate dengan seseorang, bukan sahaja kita communicate dengan mulut, body language, tapi mata tu sendiri menjelaskan apa yang kita nak mempercakapkan. Get it? you know, dia ibarat macam,, kek. No wait,, cake tak best. Ok, dia ibarat macam,, ,, ayam goreng. See, a plain ayam goreng yang tidak bersalut tepung and tak ada serdak-serdak is a communication melalui mulut dan bahasa badan sahaja. Tapi communication yang bersama-sama dengan matu tu ibarat ayam goreng yang dimasak dengan tepung ranggup and di beri extra serdak-serdak. SEDAP KOT!
now dah lapar..

moving on,

Anyway, apa yang saya try nak cakap sekarang ilah, please, do stop pakai sunglasses kat tempat-tempat yang tidak sepatutnya. Eg; mall, concert yang gelap,, apahal? awak pergi concert tertutup, waktu malam, awak pakai sunglasses yang besar gabak macam Nicole Richie punya, tapi kenyataannya, Nicole sendiri tak akan pakai sunglasses tu kat tempat macam tu. apohal?. The name, is, SUNGLASSES. it is made for covering your eyes from the sun. Go buy yourself a mallglasses (if there were any.) Stop pakai sunglasses dekat mall, there's no sun dekat mall, and the lights are not as terang mana pun dekat mall, so please do stop wearing sunglasses dekat mall.

For those yang betul-betul sakit mata, and terpaksa pakai sunglasses kemana-mana, Ika doa kan korang supaya cepat sembuh and get well soon. (apahal? maksud sama je. haha:DD).. Tapi for those yang gedik (for perempuan) poyo (for lelaki) nak pakai sunglasses kat mall pasal saja rasa awesome, well dengar ini, ( ,, deep breath, satu nafas ,, ) anda tidak akan nampak awesome malah tidak akan tersingkap sikit pun ayat cool kat diri awak kalau awak pakai sunglasses kat tempat yang tidak sepatutnya awak pakai sunglasses seperti di mall atau pada waktu malam pasal memang barang siapa yang pakai sunglasses pada waktu tersebut sebenarnya dia nampak macam budak yang sedikit weng akibat waktu kecik-kecik dulu dia selalu kena demam panas and then dia tidak dirawat dengan baik. FUH!

Jadi, kepada yang terasa, alhamdulillah, sedar jugak anda. (haha). tapi jangan marah saya, kerana benda ini rialiti. And kepada yang tidak puas hati dengan belog yang saya tulis hari ini, sila-sila lah comment di chat box sebelah kanan anda ini. Tapi sebelum anda nak beri comment-comment panas tentang ke'tidak setuju'an anda kepada saya, ingin saya bertanya sekali lagi,,
adakah anda terasa? (kening-kening)

No comments:

Post a Comment

MAHU LEBIH?

SILA TEKAN 'OLDER POST' :)