sheer tights, no no.

“I don’t get it. Cute face, baby tshirt, pink sheer tight, flats. I think she lost her pants.”, kata Ika Zkflee kepada Syaza Md Razak.

Saya pernah sekali pergi keluar dengan bestfriend saya Syaza, kami pergi Sunway untuk berjalan-jalan sambil cuci mata memandangkan poket masing-masing takda gambar Sultan (duit). Sambil jalan-jalan tu, kami telah secara langsung menjadi fashion police tidak bertauliah. So far, saya boleh bersetuju sikit kalau orang pakai PVC tight. You know PVC tight? You dont know? Dia yang macam ni..


MNG ada jual for RM50++ (sumpah lupa.) And ramai yang pakai PVC tight ni macam-macam cara and memeranjatkan, pasal memang kena. Cuma mungking PVC tight ni tak berapa sesuai deng orang yang berbadan sedap. J But still, saya setuju dengan PVC tight boleh dipakai tak kira dengan apa-apa jenis baju, low, high, apa-apa sahaja. Akan tetapi, benda yang Ika tak setuju ialah, tight. Tight. Tight. And bila saya kata tight, saya kat sheer tight. TERSANGAT LAH HODOH! Sesumpah!



Tak kesah lah you ni Diva ke, ape ke, even Paris Hilton pun Nampak hodoh bila pakai tight ini dengan baju yang pendek.


Sesumpah.
Bila you pakai sheer tight, sila lah pakai baju yang labuh. Di ulangi, baju yang labuh. Tolong lah jangan ter’confuse’ sheer tight tu dengan PVC tight, pasal dia tersangat lah berbeza. Bila you pakai sheer tight, you kena pakai baju labuh, pasal benda tu bukan seluar. Di ulangi, bukan seluar. Sheer tight tu macam stoking panjang, fungsi dia pun lebih kurang stoking panjang, bukan seluar. Serious. Lagi-lagi kalau mereka-mereka yang pakai sheer tight yang neon colour tu, PERGH! Rabun-rabunn~ mama help me~! Ini kes surius. Saya sebagai seorang wanita, terasa begitu, terancam(in a bad way) bila nampak kaum saya sendiri pakai macam tu, lagi-lagi kalau badan dia sedap-sedap. CANNOT GO! Surius!

Conclusion: 1) Sheer tights + baju labuh/mini dress = AWESOME!
2) Sheer tights + baby tshirt/any baju pendek = Tolong Terjun Lombong.


Surius.

No comments:

Post a Comment

MAHU LEBIH?

SILA TEKAN 'OLDER POST' :)