Ale-Alejandro, Ale-Alejandro


Ok Morning semua.
Jadi hari ini, masuk kali ini, dah lima kali saya tengok, menatap muka Lady Gaga bersempena dengan video terbaru dia 'Alejandro'. Kenapa sampai 5? Kerana saya suka dia. Nayy, ok, mungkin memang benar lah diri ini memang suka Lady Gaga, tapi, reason kenapa sampai 5 kali saya tengok video ini ialah untuk betul-betul memahami video tersebut. Pada minit pertama saya tengok video ini, memang terlalu awal untuk buat judgement, so, saya tunggu sampai dah 3minit macamtu. Jadi bila 3minit pertama, saya maca, "Apakah?". kita tunggu. Saya cube membaca seni yang dipersembahkan oleh Gaga. Bila dah habis tengok, perkataan yang keluar dari mulut saya, ialah,
AWESOME!. memang Awesome.

Gaga bersama Jantan berambut Kelapa.

And seperti biasa, baju yang Gaga pakai memang kreatif, sangat best. And kalau korang perasan, dia pakai kasut baru:DD Nude Night Walker, kalau tak salah saya lah. Gaga pernah ada Night Walker, tapi warna hitam, and sekarang kasut baru maa~ Nude Kaler. :)

Anyway,, Ika dah tengok video ni banyak kali, and, masih beberk sikit nak faham apa yang Gaga cuba persembahkan. takpa, chill, normal. Jadi, untuk membaca seni karya Gaga ni, Ika try slow kan lagu tu sikit, and teliti video tu, and,, Ika nangis. haha. Pelik sudah kann! Tapi serious, saya menagis. Cuba lah korang try buat camtu. Tak tau apesal nangis, tapi nangis., hahaha! pelik doe!

moving on,
Minit ke 6.47, Gaga pakai leather jacket warna hitam. Waktu tu, ada terdetik kat dalam hati, "aku nak pakai baju ni la waktu concert dulu.", "macam baju bapak aku doe..".. then,, bila tengok betul-betul,, "PERGH! MEMANG SEBIJIK BAJU AYAH LAHH!!"
ahaha, serious. Ayah, jika ayah baca belog ini, sedarlah bahawasanya, Lady Gaga pakai leather jacket tu, memang sebijik macam ayah punya. Cutting dia, pocket dia, neck line dia, maka, BERBANGGA LAH. (apahal?!) ..
Tak same ke? sama kan? argh! 2x5 = 10! haha

Jadi, konklusi nya, seni Gaga bukan hanya untuk diendahkan, seni dia untuk dihayati. Try ambil masa untuk memahami seni Gaga dan suatu hari nanti anda akan faham kenapa saya suka dia (kening-kening). And di sini saya berterima kasih kepada Gagadaily kerana make my day dengan gambar-gambar Lady Gaga yang telah saya buat jadi itu santapan pagi saya. Juga saya nak berterima kasih kepada Syaza Mahirah kerana menge'post' video Alejandro itu kepada saya. Sangat bersungguh-sungguh dia bagi saya tengok World Premiere Video itu malam semalam, sedangkan saya tengah hanyut dibuai mimpi. haha.

Thanks:)

No comments:

Post a Comment

MAHU LEBIH?

SILA TEKAN 'OLDER POST' :)