PENCARUTAN PERCUMA


I woke up this morning, still thinking about yesterday. How my reputation, the one that I’ve been protecting like anak dara sunti berumur 19tahun kat dalam rumah kampong duduk bersimpuh membelai rambut hitam ikal mayang, is ruin bagaikan pelacur jalanan berjalan kengkang di tepi jalan memakai dosa mencari syaitan oleh seorang jantan yang (sila isi tempat kosong).

I’ve never ever ever done something yang sangat stupid, yang sangat kebudak-budakkan, yang sangat humiliating seperti mana yang saya lakukan semalam, hanya kerana kau, jantan yang (sila isi tempat kosong).

Tersangatlah bencinya aku terhadap kau jantan yang (sila isi tempat kosong) sampai aku terasa sangat bodoh pasal apa aku buat perkara yang memalukan di aku sendiri itu dekat kau, wahai jantan yang (sila is tempat kosong).

Pencarutan aku ini hanya khas kepada kau kerana kau tersangat lah gay sampai kau terlampaulah selfish macam unta belagak angsa.

Sesungguhnya, aku memang tak kesah biar mampus kau lah jantan yang (sila isi tempat kosong) kau nak ada perempuan lain ke, kerana, ye, bak kata kau, ini bukan masalah aku. Ye. Memang bukan masalah aku. Benar.

Tetapi aku bagitahu kau ye jantan (sila isi tempat kosong), mata ini lah yang melihat segala kesan-kesan all the results yang kau buat, telinga ini lah yang mendengar rintihan hati seorang perempuan yang kau, jantan (sila isi tempat kosong), perempuan yang kau permainkan hati dan perasaannya.

Betapa batunya hati kau, betapa kosongnya minda kau, sampai kau sanggup buat macam tu sekali kat perempuan yang takpernah mencari kesalahan kau, seorang perempuan yang tertanya-tanya, seorang perempuan yang keliru, seorang perempuan yang tertunggu-tunggu akan kau yang dianggap cahaya dalam hidupnya, siapa sangka, rupa-rupanya cahaya yang diagung-agungkan itu rupa-rupanya api yang membakar hangus nyawa dan batin perempuan yang tidak bersalah itu. Ini semua kau, jantan (sila isi tempat kosong).

Salahkah kalau kau berterus-terang? Salahkah kalau kau tidak mambuat dia tertunggu-tunggu? Susah sangat kah untuk memberi kenyataan?

Aku bersumpah, aku memang tidak terdetik pun dalam hati aku ini untuk membenci kau kerana kau couple dengan orang lain selain perempuan yang menunggu tu. Sumpah. Tapi aku benci kau kerana selama sebulan. Sebulan. Sebulan yang panjang. Sebulan yang panjang bagi telinga ini mendengar rintihan perempuan yang tertunggu itu, sebulan yang panjang bagi mata ini melihat air mata yang jatuh di pipi perempuan tersebut, apabila beliau menceritakan tentang kau.

Kau sedar tak? Tak. Itu jawapan yang semestinya keluar dari mulut ego kau, kerana kau, jantan (sila isi tempat kosong).

Untuk pengetahuan kau, aku, ye, aku, perempuan yang menampar kau semalam, aku, minda ini, kepala ini, otak ini, yang telah puas memikirkan pemikiran positif bagi ku untuk membuat konklusi untuk ku ceritakakan kepada perempuan yang tak bersalah itu, bagi menenangkan hatinya yang hancur.

Berjuta-juta pertanyaan yang dihadapkan terhadap aku olehnya. Pertanyaan tentang kau ditanya oleh nya. Kami berdua duduk, berbincang, memikirkan berjuta-juta konklusi positif yang berkemungkinan bagi kau, rupa-rupanya kau, jantan (sila isi tempat kosong), kau jantan (sila isi tempat kosong)!!.

Niat aku semalam, hanya untuk berbincang, bercakap dengan kawan kau. Bertanyakan kisah kau. Apa yang terjadi diantara kau dan dia. Memang tidak, aku tidak mahu lihat muka gay kau. Biar berjam-jam kau bersiap di depan cermin. Biar bersih badan kau mandi. Biar rapi rambut kau sikat. Semua itu hina bagi aku, dan aku, tidak mampu melihat muka (sila isi tempat kosong) kau itu. Kerana ianya tersangat jijik, ye, jijik bagi aku.

Tangan ini terketar-ketar tat kala melihat muka kau. Aku bertindak luar kawalan. Namun tangan kau tangkas. Tangkas menepis tamparan lemah seorang wanita dari ku. Biar benci aku terhadap kau, namun aku mohon maaf, diatas tamparan yang lemah itu.

”It’s my bad, my bad..” kata gay kau. Itu sahaja yang mampu terkeluar dari mulut (sila isi tempat kosong) kau. Itu sahaja yang terlintas dalam pemikiran kau apabila persoalan tentang kau dan perempuan yang tidak bersalah itu dipertanyakan. “its my bad, my bad”, I know its your bad, I think the whole (fill in the blank) wide world know that this whole damn thing is your (fill in the blank) fault. Then why the (fill in the blank) hell didn’t you (fill in the blank) apologize? Oh wait, you’re too gay to do that didn’t you? Awh, boo hoo!

For atleast if you say,”I’m sorry” even if you didn’t mean it, even if you say it with a (fill in the blank) face of yours, its ok, for atleast you say something yang agak berpemikiran sikit selain daripada “It’s my bad.”. Ya Allah, we all know that is your bad, we don’t need you to remind us about that. Please. Fake a (fill in the blank) smile and apologize. Why is it gotta be so damn (fill in the blank) hard?

Kindda think about what happened yesterday. When you tepis tamparan percuma dari saya. Apa ayat yang kau cakap ye. Ohh~ “kau siapa nak tampar aku?! Kau tak ada hak nak tamper aku!” yess, akhirnya, bercakap sudah, bercakap. Oh, siapa aku untuk tampar kau? Siapa aku? Well then, who the (fill in the blank) hell are you to do something like that to (you know who)?! Siapa ‘dia’ yang kau buat ‘dia’ macam tu? Dia ada kacau kau ke jantan(sila isi tempat kosong)? Ada kah? Hmm, mari sini kita berfikir bersama-sam ya rakan –rakan, siapa lah yang terhegeh-hegeh, terkejar-kejar nak dekat (kau tahu siapa) dulu? Tak dapat, di kejar, dah dapat, di buang. Aww, sangat bijak pemikiran anda. Sangat bijak. Bak kat facebook, Ika Zkflee likes this!

Kau tak tahu, kau tidak mengerti. Aku sudah tidak kenal kau lagi. Seinggat aku, dulu kita pernah makan sama, ‘lepak’ sama, waktu itu aku lihat kau dan dia, aku rasa bahagia. Kerana aku kenal dia. Dia perempuan yang dihina oleh bekas kekasih dia. Kau tahu? Aku rasa kau tahu kan, bekas kekasih dia sendiri mencarut kat dia semua, tapi dia tahan, dia sabar. Seperti mana dia sabar terhadap kau. Aku tidak pernah tengok orang sesabar dia. Dia telan segala kepahitan, keperitan yang dihadapi. Bukan setakat tu, dia juga come out with thousands posibilities pasal kau. Dan percaya atau tidak, posibiliti yang dikeluarkan itu positif, sedangkan terang-terang yang engkau mempermainkan dia. Kerana kau, jantan (sila isi tempat kosong).

Lenguh jari ku ini menekan keypad ini tidak terasa kerana apa yang ada dalam hati aku ialah untuk kau tahu kenyataan sebenar tentang perempuan yang tertunggu-tunggu itu.

Biar panjang belog aku kali ini. Biar semua orang baca belog aku ini. Biar semua orang tahu kenyataan sebenar. Biar semua orang tefikir. Biar semua orang tertanya siapakah jantan (sila isi tempat kosong) itu, siapa perempuan yang tertunggu-tunggu itu dan siapa perempuan yang ke-3. kerana ingin ku sedarkan kepada kau, yang apa yang telah kau lakukan tehadap perempuan itu tidak adil. Tidak adil! Salah!

Tidak. Salah bagi kau untuk mengenali dia sewaktu dia kehancuran. Salah bagi kau membahagiakan dia sepanjang tempoh perkenalan kau bersama nya. Salah kau meninggalkan dia selama sebulan dengan penuh tanda tanya. Salah bagi kau mencari dia hanya untuk kepentingan kau, bila kau ada masalah. Salah bagi dia untuk mengetahui yang kau curang terhadapnya. Salah masanya bila dia mengetahui kerja keji kau itu. Salah bagi kau kerana dia telah menyimpan hati nya untuk kau. Salah tanggapan aku terhadap kau selama ini.

Biar mereka yang membaca belog ini tertanya-tanya, biar mereka mempersoalkan segala persoalan. Biar mereka bincang pasal aku. Biar mereka bincang pasal kata-kata aku. Biar mereka. Siapa aku untuk memberi pencarutan percuma terhadap kau. Siapa aku? mata ini jadi saksi air mata yang keluar dari mata si’dia’, jadi saksi mata nya yang berair tertunggu-tunggu. Keliru. Kau biarkan dia tertanya-tanya, dan yang lebih hebat, kau sanggup cakap yang kau cinta dia, sedangkan kau dengan yang lain. Aku yang mendengar pun boleh sakit hati, entah macam mana lah hati si’dia’ itu sendiri. Hancur.

Kau bincangkan kisah aku, kau bincangkan masalah aku, kerana yang (sila isi tempat kosong) sekarang ialah engkau. Dan aku, rasa sempurna kerana tamparan ku sempat di tepis oleh engkau. Kerana ini baru ku sedar, yang tamparan ku itu, tidak cukup untuk membalas perbuatan keji kau. Kerana kau, jantan sial.

Sekian dari saya. Semoga berbahagia Mr.Smith. 



No comments:

Post a Comment

MAHU LEBIH?

SILA TEKAN 'OLDER POST' :)