Suprise dalam Kerja (Part1 : Nik Erwan Roseli)

Ok, dah gamak nya kau tak boleh tidur,, baik lah kau berbelog. lagi pun, memang ada al-kisah yang agak intresting disini. Sila lah share Ika, yea,, sila lah..

Jadi, dan sebenarnya,, adalah lagu Yuna.. tak,, Dan sebenarnya, tadi saya baru balik dari kerja. Part-time ja lah tapi.. Mencari duit untuk bagi makanan dekat anak yang empat orang.. (ya Allah iye ke Ika,, memang belum tima lagi lah yang benarnya..) Tapi realiti kehidupan, saya bekerja untuk mencari duit supaya saya dapat nak kumpul untuk bayar duit sewa rumah dengan tanggung beli barang seni nanti (kang memang aku faham diri aku lah kan, asal lecturer cakap beli,, memang nak beli aje gamak nya kau ni Ika, muka je tak ada PTPTN, tapi belagak macam anak Donald Trump, satu kedai Huan Yo tu kau rasa nak beli gamak nye ye. Sekarang, kau kumpul duit.) Jadi, berikut tadi ialah kata-kata azimat yang, agak power, cukup untuk beri dorongan untuk saya kumpul duit..

Jadi berbalik kepada cerita kita yang agak terlayar jauh, Saya baru balik dari kerja.. Tadi, kerja lah saya sebagai promoter. (apasal aku cakap ada macam ala-ala syair kat sini? ahaha, takpe,, ignore ignore.. tapi yang, try test,, )

" Saya baruuuuuu,,, balik dari kerjaaaa~~~
Kerja lah sayaaaaa~~~ sebagai promoter~~~~~~ "

Umph,, memang ada bunyi kat situ.. ahahah,, boleh lah.. ..

Jap, ka mane kite tadi,, oh, bekerja sebagai promoter, yea.. Upin-ipin.. Dah segalanya berjalan dengan lancar, event start dari 10 pagi dan habis pukul 10 juga patut nya, tapi kami pack awal pasal dah tak ramai orang..

Tapi, al-kisah yang intresting nya, berlaku, sejurus sahaja, dari pukul,, 6.. yes...

Sejuk gila dalam Dewan tu, pergi lah saya keluar nak nikmati kehangatan luar,, bila pergi luar je, ternampak lah satu (bukan lembaga ye) ternampak seorang mamat ni (tidak, saya tak syok dekat dia).. Jadi terasa lah amat mamat ni aku macam pernah nampak.. Cara pemakaian dia, aku tau dia fashion designer.. (fyi, saya, dan fashion,, sangat lah akrab dekat sini).. Jadi Usha lah kan, lama jugak lah... sumpah kenal mamat ni.. sumpah.. Tapi beberk lah lagi.. Takpe fikir,, fikir...

then sambung lah masuk buat kerja balik,, then datang lah seorang abang yang memang aku kenal, nama dia,, abang E,, dia salah seorang staff Upin Ipin, saya tau dia pasal kami pernah borak-borak dulu, dia cerita yang dia dulu waktu U pernah tolong senior fashion buat baju, and tup-tup, rupa nya, Hatta Dolmat yang awesome tu, senior dia rupa nya. (eih, aku bila dah dengar Hatta Dolmat, memang melompat a kan,, dah lah aku bapak suka sama dia.. So secara tidak langsung nya, saya rasa Abang E ni awaesome, pasal kitorang macam ada cerita lah kalau jumpa.. )

So, berbalik kepada cerita, Abang E ni datang lah kat saya, pastu saya macam secara tak sengajanya, macam tanya lah kan,, " Abang,, ada fashion designer lah,, sumpah,, Ika macam kenal, tapi lupa lah.." .. Pastu abang tu macam "Ada ek?.. A, jap la ye.." .. Pastu dia bla.. So,, 5 minit camtu,, Abang E ni datang,, bersama-sama dengan yang Fashion Designer tu.. PERGHHH! I tell you,, waktu tu DEJAVU gileee.. sumpah.. Then tetiba teringat, yang, saya dulu memang kenal a fashion designer tu,, then baru teringat, macam mana boleh kenal Fashion Designer tu,, yang benarnya, saya memang dari dulu suuuka gila fashion,, so, kerja nya saya dulu suka lah menggunting keratan akhbar pasal fashion designer.. Kalau korang perasan lah, dekat surat khabar Berita Harian, rasa nya, akan ada satu page ni pasal fashion and pasal fashion designer dia siapa macam tu. So kerja saya dulu suka gunting keratan tu, and letak dekat dalam album saya,, and one of fashion designer yang saya potong keratan nya, ialah,, Nik Erwan Roseli ni,, iaitu Fashion Designer yang saya dok nampak tadi..

Perggghhhh,, dejavu habis..

Tup-tup,, Nik tu dah ada depan mata. Dan aku macam excited nak mati tadi, aku terus macam,, "You,, Nik right?" dan dia macam,, ",, Yes,, I am..".. tapi aku boleh terasa yang rialiti nya dalam hati dia mesti macam "perrghh, sape minah ni doe? asal dia macam excited semacam je muka dia, takut-takut,, lari,, lari *bersuara dengan penuh suspen* haha... .. " .. mungkin lah kan dia cakap macam,, and kalau betul lah dia cakap macam tu,, Nik, I'm soooo sorry.. haha, seriously,, I macam tak sangka I jumpa dia (dah 'I' lah pulakk, tadi 'aku' 'saya'..) ..

Jadi tadi waktu jumpa, memang saya cerita lah macam mana saya boleh kenal dia, and semua, and how much I love fashion ,, and blabla.. Saya cerita lah yang saya sesat nak amik fashion, dapat fine art, pastu, dia macam,, "Alaahh,, tukar aje Degree nanti~" dia cakap sambil senyum.. haha.. Memang itu plan saya pun kan..
(rupa nya Nik ni dulu diploma dia amik graphic,, ohhhh,, pastu degree baru dia tukar fashion,, ohhhh~~~)

Tapi serious lah, It was such an honour to meet him lah. Saya macam tak percaya yang dulu saya pernah gunting profile dia dari akhbar dan letak dekat album semua, then sekarang jumpa.. Berbaloi jugak rasa nya dengan apa yang saya buat selama ni.. hehe.. Walaupun benda yang gunting-gunting profile ni saya buat lama dah, rasa nya,, waktu, form4 kot.. then sekarang baru jumpa,, tapi, memang rasa macam heaven.. serious.. susah nak explain macam mana rasa nya..

Then, bila fikir balik,, itu baru Nik tho,, and I kenal dia pun dari form 4.. Belum lagi Hatta Dolmat.. Itu memang bapak inspirasi gila.. Memang one of the reason kenapa saya belajar kat UiTM.. Besar tu weii.. Yang ni,, kalau jumpe,, sama ada pengsan,, tak pun pengsan, bangun balik, nampak balik, pengsan balik.. ahahahaa.. ;DDDD
*habis dah lah cerita Part 1,, nanti kan Part 2 dan Part 3 kejap-kejap je lagi :D*

No comments:

Post a Comment

MAHU LEBIH?

SILA TEKAN 'OLDER POST' :)