Pening 1



Emak saya cakap kepada saya,,
"Ika, baju mana yang tak nak guna tu, lipatkan dia, masukkan dekat dalam beg.."

Saya tanya emak saya balik,,
"Baju yang tak nak guna? Lipat?"

Emak saya jawab soalan saya,,
"Iye lah, baju mane-mane yang Ika taknak guna waktu cuti semester ni, lipatkan dia, masukkan dalam beg. Senang sikit nanti kalau nak masuk U, dah siap dah terus beg.."

Saya berfikir,,
*macam mana aku nak tau baju mana yang aku tak nak pakai cuti sem ni..?*

Saya tengok baju dekat dalam almari saya,, saya fikir,,
*ni, leather jacket ni, maaane la tau kot-kot nanti nak ber'vogue' jap.. ni dress ni,, ntah kot-kot tetibe rasa nak pakai waktu outing ke.. agak comfy doe dress ni, it makes my legs look,, panjang,, i like.. hmm,, how about t-shirts ni,, mm, takkan lah nak simpan je kan, mane lah tau kot-kot terasa macam nak pakai ke memalam nanti. kain dia pun lembut ha.. hmmm...*

Saya pun pandang bilik saya,, sa fikir,,
*Ok ika, kau kene donate baju kau yang kau taknak guna dah. serious..

No comments:

Post a Comment

MAHU LEBIH?

SILA TEKAN 'OLDER POST' :)