my FINALS

and for those yang nak tengok my finals, well, ini lah dia. final saya yang tidak seberapa itu.

berikut ialah semi final drawing saya:)

composition 1
composition 2

idea

creative element



Berikut pula Final Drawings saya:)

Title:
all I want is everything.
Theme:
Fashion.
Olahan:
semua yang dilukis ini adalah barang yang di idamkan walaupun memang sah tahu yang memang tidak akan dapat pasal terlampau mahal lah sungguh harga-harga mereka. Background sengaja dibuat hitam supaya focus semua ada pada barang idaman.
Judgement:
tak berjaya. pasal last minute. haish!


Title:
Beautiful Dirty Rich
Theme:
Lady Gaga's song, Beautiful Dirty Rich
Olahan:
(foh, panjang nih). Gambar Lady Gaga di jadikan sebagai main focus untuk lukisan ini, kerana memang lukisan ini sendira tentang Lady Gaga selain ianya juga sebagai simbol bagi 'beautiful'. Pills, pregnantcy test and playboy symbols kat belakang tu sebagai 'dirty'. Duit dollar and Stardust kat background tu symbol untuk 'rich'. kehadiran camera ialah untuk memberitahu tentang gaya hidup seseorang yang famous. Flow stardust tu memang sengaja diletak di bahagian kanan sahaja kerana tak mahu kacau langsung gambar Lady Gaga yang telah dijadikan sebagai main focus of this painting. Stardust itu sendiri simbol bagi Lady Gaga as the Shining Star. Kehadiran border putih kat bahagian atas dan bawah tu ibarat nya macam televisyen. Black disc tu symbol yang lukisan ini ialah ilustrasi bagi lagu Lady Gaga, Beautiful Dirty Rich. ye, memang sengaja letak saya lekat kan disc tu macam terkeluar daripada painting, selain daripada gambar pill dan Lady Gaga tu sendiri keluar daripada border putih supaya nak memberitahu yang kehidupan Beautiful Dirty Rich ini, kadang-kalanya, berada di luar batasan. sekian:D
Judgement:
berjaya,! , bagi saya :DD


Berikut ialah Final Watercolour saya pulak:)

*no-no, tiada olahan disini:D

No comments:

Post a Comment

MAHU LEBIH?

SILA TEKAN 'OLDER POST' :)