Lady G's Gloves

If you notice ( or kalau nak lebih mudah ) kalau anda, anda mahupun anda ialah salah seorang daripada peminat Lady Gay Gay seperti saya, anda mesti terperasan glove yang beliau telah pakai di dalam video Telephone, betul tak betul tak?



Yeah! Pandai, yang macam ni. Hmm, moving on,
Hari tu saya pernah macam terfikir nak beli/cari glove ini kat flea market o kat mana-mana tempat yang berkenaan, and then, secara tiba-tiba idea yang begitu bernas telah tercetus didalam kepala otak artistic ku ini (wah gituh!) yea, tercetus nya idea untuk membuat sendiri glove tersebut~ hebat kan hebat kan, tau takpe.

Moving on,

Macam begitu payah pulak bagi saya untuk bincang macam mana nak buat pasal takda gambar. Haish. Berusaha.

1) anda pergi lah ke farmasi berdekatan (guardian, Watson, etc.) cari lah glove yang macam surgery glove tu, tapi warna hitam. Yeap, ada. Atau pun kalau anda ini seorang yang pemalas seperti saya(ehehe), anda terus pergi sahaja kat akak yang menunggu setia kat casher tu, pastu tanya dia, “Akak, kalau Akak hebat, Akak tunjuk kan saya, mana glove surgery tapi yang warna hitam?” jadi kalau akak tu hebat, dia pasti akan tunjuk kat anda glove itu, kalau tak, dia tak hebat.

2) Setelah anda dapat glove yang anda idam kan itu, anda loncat. Yeah! Bagus! (haha)moving on, anda ambil gunting gempak anda, gam hebat, pembaris terbaik dan juga pensil ’ong’ anda dan kembali ke meja.

3) Anda bentangkan glove idaman tersebut anda di atas surface yang flat, anda ambil pembaris terbaik anda dan pensil ’ong’, anda buat line kat bahagian yang between jari telunjuk dan ibu jari. Pastikan line tersebut macam kebawah sikit supaya glove anda tu nanti tak lah terlampau pendek.

4) Anda gunting glove tersebut mengikut line yang telah diukirkan menggunakan gunting gempak anda. Yeah!

5) Anda pakai lah glove idaman tersebut, yeah! Begitu, dan kemudian anda terbalikkan sedikit bahagian hujung bawah glove tu (yang baru gunting tu) anda terbalikkan dia keluar sikit.

6) Anda ambil gam hebat anda (nak lebih senang, guna ’stick-glue’) anda letak kat hujung-hujung bawah tu and kelepetkan dia semula ke dalam untuk proper finishing kat hujung, supaya glove itu nampak macam real gitu! (nampak je lah tapi) haha

7) Dah siap tu, anda,di tugaskan untuk melompat lagi sekali. Kali ini, melompatlah lebih tinggi dengan penuh keriangan. Wah! Haha!

Best kan kan kann~ oh, btw, sisa glove yang lagi satu tu, jangan buang! Pasal, anda boleh buat lagi satu glove, yang bentuk dia sama macam ni..





No comments:

Post a Comment

MAHU LEBIH?

SILA TEKAN 'OLDER POST' :)