Kamera Kechik dan Yusof Gajah

ola,
so, hari Selasa lepas fakulti Seni Halus telah mengadakan trip yang sangat awesome ke tiga tempat iaitu National Islamic Museum (utk pengetahuan korang, ianya ialah muzium islam terbesar di ASIA! :8D bangga ) , Galeri Petronas dan juga Balai Seni..

Jadi nya entri kali ni bukan kerana nak bercerita pasal lawatan tu, yang tu entri lain, tapi yang ni pasal nak ceritakan betapa pada hari tersebut saya asyik dok berkepit dengan kamera baharu Puan Kechik aka Zahierah Athirah.

Beliau ialah ini,,

(gambar diatas ditangkap oleh Yang Berbahagia, Saya. haha;D )

Yea. Kalau last two sem, saya asyik bermain dengan kamera Sabby, jadi kali ni saya sebok main dengan kamera Kechik. I am SOOOO SOOORRRRYYY~~~~

dan yang benar nya, saya suka kamera.



Saya suka sangat kamera. ..

Tapi anda (kamera) sangat mahal T-T .. kenapakah.. kenapakahh..



Sebagai seorang pelajar yang tidak mengambil PT, saya berbelanja dengan penuh berhati-hati.
WAH! disitu ada rhyme.. mantap you'ollls!

Anyway,,
kat sini saya minta maaf lah yang teramat kat Kechik aka Iera aka My walking Armrest, kot-kot hari tu terbanyak kali kidnap dia punya kamera.. kan.. sorry la kan,, Kita kosong-kosong lah kan..



Dan juga, dekat trip tu saya ada borak-borak dengan Encik Tuk Kura aka Amir Maskulin. (haha, ampun ;) Dia pun suka kamera jugak.. YEYYY!! GENG!! ..
tapi dia suka kamera lomo. woooowww~~~ macam awesome.
So, waktu trip tu saya ada tanya-tanya dia, and dia pun ada lah sikit-sikit cerita pasal kamera lomo ni semua, and waktu teman dia beli filem hari tu, dia ada tunjuk kan kamera yang best, siap tanya lagi counter harga tu (cehh,, macam poyo je kan kau Ika,, kau berduit ke nak beli menatang tuu?? berduit ke kauu??) so yea,tanya-tanya,, orang tu kata RM400..

Yes, kepada anda yang berduit, mungkin anda akan rasa macam ,
"Lek a babe, 4rat je babe,, apadahall~~ (ikut 'slang' Haziq Othman. haha).."

yea, jadi kat sini saya nak bagitahu anda lah kan,, ,, (ehem,,)
EMPAT RAT TU CUKUP UNTUK MASUK HUAN YO TIGA KALI JE UNTUK BELI BARANG ART SEMATA-MATA UNTUK BUAT ASSIGNMENT AKU ITU PUN BELOM MASUK LAGI KALAU AKU NAK BELI TURPENTINE YANG GABAK BESAR TU ATAU PUN NAK BELI CANVA KE APA KEJADAH LAIN KAU PAHAMMMMMM???

puh.. jadi , kat sini, terbantut lah niat aku untuk menjadi lomo photographer (adakah term tersebut? saya main belasah je..)

Takpe Ika, kau nanti dah berduit sikit,, kau beli lah berapa banyak kamera yang kau nak okay ika,, okayyyy~~
(ika cuba menenangkan hati beliau. sambil minum milo panas.)


(kat sini, tudung aku dah nak jatuh ke hadapan.. cis,, lupa nak letak pin kat tepi. cis lagi)

anyway, mulai hari ni, saya dah mempunyai satu lagi cita-cita yang best. Iaitu ;
SAYA NAK KAMERA AWESOME , satu.
SAYA NAK KAMERA LOMO, satu.

TADAAA~~ ;DDD

bukan apa, elok lah kan,, takde saya nak menggedik-gedik pegi kat orang yang ada kamera awesome pastu buat muka kucing lapar takmakan tiga hari ann.. senang ah.. And,, takde lah orang sebok tiap kali saya mintak pinjam kamera tu nak marah ke kan,,
"Kau ni minah,, beli lah kamera kau sendiri. Sebok je nak guna kamera aku ni. haihhh,,"

huuu,, T-T Im sooorrryyyy~~
sorry sangat sangat.. tak nak kacau kamera korang dah. sewious! (rempit sikit kan.. haha)

But then,, stakat snap dua tiga empat gambar kat kamera korang tu,, eheh, takkan lah nak marah annn~ come onnn come onnn~~
(Ika cuba nak break the ice. Ika, stop, tak menjadi Ika, stop..)



Oh yea, sebelum entri ini habis. di sini saya siarkan gambar hebat waktu trip hari tu..

Itu diaa,, artist yang terkemuka di tanah air mahupun luar negara,,
Yusof Gajah lah you'ollllss~~~

end :D
gambar-gambar diatas adalah antara gambar yang di'snap' oleh saya. kecuali gambar yan ada gambar I tu lah kann,, apahal pulak aku yang tangkap tapi aku ada elok posing kat dalam gambar tu kann,, come onnn -,-'

1 comment:

  1. hahaha.. bkn men bnyk la pic kechik d ctu yeah.. hohohoho.. btw thnx to ika aka my tally dolly shalalala.. ^^,

    ReplyDelete

MAHU LEBIH?

SILA TEKAN 'OLDER POST' :)